Možno aj vám napadlo pri platení posledného cestovného poistenia to, či nie je výhodnejšie mať ho celoročne. Nižšie krátko zhrniem, kedy vám celoročné cestovné poistenie výjde výhodnejšie ako to jednorazové.
Súčasné ceny celoročných cestovných poistení naznačujú, že sa Vám oplatí ich zvážiť ak cestujete na viac ako jednu dovolenku ročne. Ak plánujete len jednu dovolenku za rok, odporúčam uzatvoriť len jednorazové cestovné poistenie. Viac o tom ako funguje také poistenie a aké máte výhody v porovnaní s európskym zdravotným preukazom nájdete tu.
Ak okrem letnej dovolenky, ešte radi lyžujete napr. v Alpách, tak cena za dve jednorazové cestovné poistky sa už takmer vyrovná ročnej platbe za celoročné cestovné poistenie. Obzvlášť užitočné je pre Vás celoročné cestovné poistenie aj ak:
- dochádzate za prácou za hranice
- radi nakupujete v zahraničí
- bývate v prihraničných oblastiach
- dovolenkujete viac ako 2x za rok
- opakovane cestujete za príbuznými do zahraničia a pod.
Ceny cestovného poistenia si môžete jednoducho a rýchlo porovnať aj na našom portáli preveruj.sk
Vyššie uvedené informácie o celoročnom cestovnom poistení sa týkajú opakovaných ciest do zahraničia. Poisťovne obmedzujú maximálnu dobu jedného pobytu v zahraničí na 45 alebo 90 dní. Vezmite túto skutočnosť do úvahy, aby cestovné poistenie zodpovedalo Vašim cestovateľským požiadavkám.
Pozn.: Ak plánujete nepretržitý pobyt v zahraničí dlhší ako 3 mesiace (študijný pobyt, pracovná stáž a pod.), tak potrebujete iný typ cestovného poistenia – určený na dlhodobý pobyt.
Celkom výhodná môže byť pre Vás aj ponuka niektorých bánk, ktoré dávajú celoročné poistenie ako benefit ku kreditným kartám. Ak kreditnú kartu potrebujete, alebo ju využívate, tak mať k nej cestovné poistenie môže byť cenovo výhodné. Rovnaký benefit ponúkajú aj niektoré poisťovne k poisteniu nehnuteľnosti. Takéto ponuky celoročného cestovného poistenia však môžu mať znížené limity, alebo obmedzené plnenie.
V prípade potreby sa samozrejme neváhajte s nami poradiť.
So svetom finančných riešení pre klientov som spätý už od roku 2009. Ponúkať nadštandardnú službu pre klienta vnímam ako poslanie a poskytnúť ju každý deň o niečo kvalitnejšie vnímam ako svoju povinnosť, aj keď má byť poskytnutá nezištne.
Napíšte mi správu